Oferta.

CMS Pivot

Oferta Hostingowa.

Oferta Studia graficznego.

Oferta Multimedialna.

Aktualności Press-room.

Archiwum.

INDIGO PAPER.

Bezpieczeństwo.


Kontakt.

Projektowanie stron internetowych
Czy wiesz co to jest spam
2008-03-07
Archiwum Press-room / Projektowanie stron internetowych, kreowanie marki oraz ...
Co to jest spam?
Terminem SPAM określa się wiadomość przesłaną do jednego bądź wielu adresatów (często wielokrotnie). Sam kontekst oraz treść wiadomości nie są tutaj istotne (mogą to być zaproszenia do wzięcia udziału w promocji, zrobienia zakupów w Internecie lub poparcia partii w wyborach itp.). Liczy się bowiem to, że adresat nie jest zainteresowany taką wiadomością, a często w sposób wyraźny protestuje przed jej przyjęciem.

Reasumując, spam to:

1. Nie zamówiona propozycja zawarcia umowy, oferta handlowa, reklama, ogłoszenie,
2. List wysłany masowo do większej ilości osób nie zainteresowanych tematem,
3. Wszelkiego typu łańcuszki szczęścia,
4. Fałszywe powiadomienia o wirusach rozsyłane przez e-mail,
5. Nie zamawiane linki, filmy, zdjęcia lub propozycje odwiedzenia stron WWW,
6. Informacje jak szybko zarabiać w Internecie.

Słowo "spam" pochodzi ze skeczu grupy Monty Pythona, dziejącego się w kawiarni studia telewizyjnego. Słowo "spam" występuje tam po każdym produkcie wymienianym w menu. Właściwie prawie cały dialog składa się, ze słowa spam: "Well, we have spam, tomato & spam, egg & spam, bacon & spam... spam, spam, spam, spam, spam, spam, spam, spam, spam, spam, spam and spam.". Dość dobrze symbolizuje to wygląd skrzynek pocztowych zasypywanych przez spam.

Dlaczego spam jest zły?

Koszt wysłania przez firmę oferty tradycyjną pocztą jest o wiele wyższy, niż wysłanie jej pocztą elektroniczną. Według statystyk koszt wysłania oferty tradycyjną pocztą na jeden adres przekracza w Stanach Zjednoczonych jednego dolara. Na tego dolara, składa się zaprojektowanie, wydrukowanie, zapakowanie i wysłanie przesyłki. Wysłanie oferty pocztą elektroniczną jest o wiele tańsze - wynosi około jednej setnej centa na jeden adres (w USA). W tym przypadku jedynym kosztem jest wysłanie maila. Następuje tu przerzucenie większej części kosztu na odbiorcę. To on płaci za odebranie przesyłki (czasami dość dużej), to on traci czas na kasowanie maila, to jego miejsce na serwerze providera zajmowane jest przez spam.

Przesyłanie spamu kosztuje także dostawców usług internetowych. Takie listy muszą zostać rozesłane, a każdy bajt przesłany w sieci Internet kosztuje i to niemałe pieniądze. Nie należy się dziwić, że providerzy coraz częściej włączają się w walkę ze Spamem.

Wiele osób, które spamują sadzi, że jest to złoty środek reklamowy - tani i skuteczny. Jest w tym tylko mała część prawdy. Należy pamiętać, że takim postępowaniem można bardzo łatwo zrazić internautów do firmy. Odbudowanie raz straconej reputacji jest wręcz niemożliwe. Przekonanie o takiej taniej reklamie, rozpowszechnione wśród kierowników firm czy działów, którzy "liznęli" już nieco Internetu, świadczy jednak o tym, że ich wiedza w tym zakresie jest niepełna.

Każdy spam, zwłaszcza ten zawierający duże załączniki lub wysłany kilkukrotnie, może doprowadzić internautów do frustracji i firma rozsyłająca go może spotkać się z nieprzyjemnymi telefonami, zapchaniem skrzynki, a nawet wyłączeniem usług świadczonych przez swojego ISP.

Obok spamerów cierpią także providerzy i inni klienci korzystający z usług danego dostawcy. Blokowanie całych domen lub klas adresów IP powoduje, że odbijane są nie tylko przesyłki wysyłane przez spamera, ale także innych użytkowników serwera.

Źródło: Home.pl

1% - (13511)

Archiwum Press-room
Agencja kreatywna Moroko - projektowanie stron internetowych,kreowanie wizerunku firmy,projektowanie stron www,cms,strony www,projekty,tworzenie stron www,hosting,sklepy on-line,tworzenie stron internetowych,kreowanie marki Projektowanie stron internetowych, kreowanie marki oraz wizerunku firmy, tworzenie stron internetowych,strony internetowe Poznań, strona internetowa ,strona dla firmy, firmowa strona, projektowanie...
Kontakt | Polityka prywatności | Licencje Facebook | Portfolio | XML-Map | XML-MapST